Hulp bij invullen van de belastingaangifte
Kan je wel wat hulp gebruiken bij het invullen van je belastingbrief? Wil je toch zeker zijn dat je alle velden (correct) hebt ingevuld? De FOD Financiën is op maandag 23 juni 2025 van 9 tot 12 en van 13 tot 15 uur aanwezig in De Markthallen om jou te helpen. Zij werken enkel op afspraak. Maak dus zeker op voorhand een afspraak! Zo blijft de wachttijd beperkt en kunnen de medewerkers van FOD Financiën rustig jouw aangifte invullen en berekenen. Wil je twee belastingbrieven laten invullen? Dan maak je twee afspraken.
Wil jij tijdens de zitdag een belastingaangifte laten invullen van een ander persoon (bv. familielid)? Dan heb je een volmacht nodig. Dit formulier kan je hier downloaden. Vul dit document in en neem het mee tijdens je afspraak.
Wat breng je mee?
Om je belastingaangifte correct in te vullen moet je een aantal documenten meebrengen:
- Inkomstenfiches (loon/wedde, jaaropgave, pensioen, ziekte – en invaliditeitsuitkering, werkloosheidsuitkering).
- Attesten van giften, pensioensparen, dienstencheques.
- Bankuittreksels van ontvangen of betaalde onderhoudsuitkeringen.
- Heb je een hypothecaire lening (aankoop, bouw of verbouwing van je woning)? Denk dan aan de betalingsattesten met vermelding van de betaalde intresten en kapitaalaflossingen in 2021, en eventueel de betaalde premie van de schuldsaldoverzekering.
- Ook de berekeningsnota (aanslagbiljet) van vorig jaar kan nuttig zijn.
- Indien je een belastingaangifte van een andere persoon laat invullen, moet je het volmachtformulier meebrengen.
Het is noodzakelijk dat je je identiteitskaart meebrengt en de pincode ervan kent. Ben je gehuwd of woon je wettelijk samen, dan moet je beide identiteitskaarten meebrengen en beide codes kennen.